December 8, 2012

Who's that Girl in Saint Laurent Men's Campaign?



A onda de androgenia no mundo da moda continua, e parece que, realmente veio para ficar.

Tal como já disse num post anterior, nos dias de hoje as barreiras entre homem e mulher estão cada vez mais esbatidas, cada vez mais se perdem as fronteiras entre os géneros, levando-nos a um mundo em que o feminino e o masculino se unem e se complementam.

...

The crescent wave of androgyny continues to grow, and it seems like it's really here to stay.

As I already said in a previous post, these days the barriers between man and woman are becoming more and more blurred, we're loosing the borders between genders, and that is taking us to a world where the feminine and masculine get together and complement one another.





 

O que anteriormente era exclusivo de homens e mulheres deixa de o ser. No mundo da moda vemos homens em desfiles femininos, mulheres em campanhas masculinas, como é o caso da ultima campanha de homem da Saint Laurent Paris.

Para a sua primeira campanha de homem como director criativo da marca, Hedi Slimane escolhe a modelo andrógina Saskia de Brauw como protagonista.

Tal como Yves Saint Laurent foi o primeiro a criar o smoking feminino em 1966, Hedi Slimane continua a "tradição" da marca de unir masculino e feminino de uma forma elegante.

Sem maquilhador nem cabeleireiro, a modelo aparece ao natural, apresentando a colecção masculina da marca para a Primavera de 2013, que estará disponível para ambos os sexos em Janeiro de 2013.

...

What was previously exclusive to men or women, now seizes to be. In the fashion world we see men walking in women's runway shows, women in men's campaigns, as is the case in this last Saint Laurent Paris Men's Campaign.

For his first menswear campaign as the brand's creative director, Hedi Slimane casts androgynous female model Saskia de Brauw as the lead face.

As Yves Saint Laurent was the first to create the smoking for women in 1966, Hedi Slimane carries on the brand's "tradition" of uniting feminine and masculine.

With no make-up artist or haidresser, Saskia de Brauw showcases her natural androgyny while presenting Spring 2013 men's collection, which will be available for both gender on January 2013.







 

Follow me on Facebook and Bloglovin.

1 comment:

  1. Lovely pictures,Slimane has nailed the ad campain and Saskia is amazing here.
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    ReplyDelete

Really glad to read your thoughts!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...